Dünya

Gıda ticaretinde küresel oyuncu olmaya hazırlanıyoruz

AHBİB Lideri Veysel Memiş, Avrasya’nın en büyük kesim fuarı olan WorldFood İstanbul Uluslararası Gıda Eserleri Teknolojileri Fuarı’nın dünya çapında gıda ticaretine yön veren aktörlerden biri olması için aktif olarak çalışacaklarını belirtti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Şube Komitesi ve bünyesindeki tüm İhracatçı Birlikleri, Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) ve Konut Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği’nin (ETÜDER) ) yöneticileri geçtiğimiz Nisan ayında ortaya çıkan AHBİB Lideri Veysel Memiş, “Sektör kurulumuz öncülüğünde, bağlı olduğumuz tüm İhracatçı Birlikleri, TGDF, ETÜDER, ICA Fuarcılık ve ALZ Group ile bir araya gelerek kurduk. türkiye gıda platformu

Bu yıl 6-9 Eylül 2023 tarihleri ​​arasında gerçekleştireceğimiz WorldFood İstanbul’u dünyanın en büyük ve prestijli gıda fuarı haline getirmeyi ve ülkemizi dünya gıda endüstrisinin buluştuğu bir merkez üssü haline getirmeyi hedefliyoruz.”

2022 yılında 25 farklı ülkeden 835 katılımcıyı ve 2000’in üzerinde markayı 163 ülkeden 38 bin 358 profesyonel ziyaretçi ile buluşturan WorldFood İstanbul’un 1.2 milyar avroluk ticaret hacmi oluşturduğunu hatırlatan Veysel Memiş, bu yılki düzenlemeye ziyaretçilerin de dahil edileceğini söyledi, katılımcılar, yabancılar ve ziyaretçiler. Satınalma uzmanı sayısı ve iş hacminde yeni rekorlara ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı.

Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Memiş, “Dünya çapında beslenme alanında inisiyatif alma yolculuğumuzda üçlü sacayağı tamamlamak için çok değerli bir adım attık. Güçlü bir gıda endüstrisi ve ihracat performansına sahip olan Türkiye, gıda iş kolunda uluslararası bir rol alma yolunda yeni bir adım atmıştır. Bu üç sacayağının ilki Anuga-Sial yani Avrupa, ikincisi ise Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki Gulfood Dubai idi. Şimdi İstanbul’un bu anlamda üçüncü sütun olmaması için hiçbir sebep yok.

Ülkemizin en nadide şehri, dünya gıda ticaretinde köprü konumunda olan İstanbul’un da bu üçlü sacayağının değerli bir şubesi haline geleceğinden hiç şüphemiz yok. Dünyadaki çok değerli gıda firmalarının Worldfood İstanbul’a katılması için tüm İhracatçı Birliklerimiz ve paydaşlarımızla tanıtım faaliyetleri yürüterek bir hayali gerçekleştirmek için elimizden geleni yapacağız.”

AHBİB olarak Nisan ayında 164,4 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik.

AHBİB’in nisan ayında ihracat performansını da artıran Veysel Memiş, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,4 artışla 164,4 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Türkiye’de şube ihracatının yüzde 7 artışla 868 milyon dolara ulaştığını ve AHBİB olarak bu performansı yüzde 19 baz aldıklarını belirten Veysel Memiş, bölge ihracatını şöyle değerlendirdi: 35 milyon dolar ile unlu mamuller 35 milyon dolar değerle ikinci sırada yer alırken, bitkisel yağlar yüzde 59 artış ve 19 milyon dolar maliyetle üçüncü sırada yer aldı.

Birliğimiz Irak, Suriye ve Rusya pazarlarında en yüksek fiyatlara ulaştı. Irak’a yüzde 37 artışla 58 milyon dolar, Suriye’ye 10 milyon dolar ve yüzde 168 artışla Rusya’ya 6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik.”

dargecitajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort