MSP’ler için 4 İş Büyüme Fırsatı
Yönetilen hizmet sağlayıcı (MSP) segmenti genişlemeye devam ediyor ve bu trendin devam etmesi bekleniyor. Sakin görünen mevcut ekonomik durumda bile, MSP’lere olan talep artmaya devam ederek büyüme fırsatları getiriyor. Bu, WatchGuard’ın 2023 ve Ötesinde MSP’ler için En İyi Büyüme Fırsatları konulu web seminerine katılanların %58’inin siber güvenlik harcamalarının ileriye doğru devam edeceğine inanması gerçeğiyle destekleniyor. Küresel bir entegre siber güvenlik başkanı olan WatchGuard, MSP’ler için 4 ticari büyüme fırsatını paylaşıyor.
MSP’ler işlerini büyütmek ve farklılaştırmak için her gün birçok fırsatla karşı karşıyadır. Müşteri ihtiyaçları geliştikçe, iş hizmetlerini genişletme olasılığı da gelişir. Müşterilerle kişisel düzeyde ilişki kurmanın ne kadar değerli olduğunu bilen MSP’ler ayrıca müşterilerine verdikleri taahhüt için bir ödül almak isterler. İyi bir teknolojik altyapı, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak veya MSP’nin büyümesini sağlamak için her zaman yeterli değildir. Bu nedenle, MSP’lerin yatırımlarını en üst düzeye çıkarmak ve tam hizmet sunumuna ulaşmak için satıcılar ve diğer sağlayıcılarla pahalı ortaklıklar kurması gerekir. Bütünleşik siber güvenlik alanında dünya lideri olan WatchGuard, MSP’ler için 4 ticari büyüme fırsatını paylaşıyor.
1. Yönetilen hizmetlere ayırt edici öğeler ekleyin. MSP’lere yönelik mevcut talep ve yeni şirketlerin alana girişi göz önüne alındığında, rekabet açıkça en değerli zorluklardan biridir. Teklifinizi farklılaştırmanın en kolay yolu, yüksek düzeyde müşteri memnuniyeti yaratmak ve olağanüstü kalitede hizmet sunmaktır. Olumlu geri bildirimler yalnızca müşterileri elde tutmak ve geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda yeni iş alanlarını çeken güvenli bir marka oluşturma fırsatı da sağlar. Müşterileri mutlu etmenin bir yolu, beklentilerini karşılayan ve aşan yeni teknolojilere yatırım yapmaktır. XDR, MSP’leri daha verimli ve aynı zamanda daha uygun maliyetli hale getirerek üstün güvenlik, daha fazla verimlilik ve derinlemesine savunma sağladığı için bunun en iyi örneğidir.
2. İş büyümesini desteklemek için MSP’yi otomatikleştirin. WatchGuard ortaklarının %60’ı, yönetilen hizmetler segmentinin önümüzdeki iki yıl içinde büyümeyi hızlandıracağına inanıyor. Buna dayanarak, MSP’lerin operasyonlarını düzene sokmak, hizmet kalitesini iyileştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için otomasyon uygulaması gerekir. Yama uygulama, yedekleme, izleme ve raporlama gibi yinelenen görevleri otomatikleştirerek, MSP’ler zamanlarından biraz tasarruf edebilir ve daha karmaşık görevlere odaklanabilir. Bu, insan hatasını azaltarak tutarlılığı artırır. Otomasyon ve yapay zekanın MSP işinin ölçeklendirilmesi üzerinde etkisi vardır ve kaynak eklemek zorunda kalmadan daha fazla müşteriyi ve karmaşık projeleri yönetmenize olanak tanır. Bu tür eylemler ne kadar çok otomatikleştirilebilirse, iş karlılığı üzerindeki doğrudan etki o kadar büyük olacaktır.
3. Yeni seçenekler satın almadan önce mevcut testlerin tüm potansiyellerini kullanın. MSP’ler çabalarını, kendileri için karlı bir ana yatırım alanı olan yeni güvenlik hizmetlerini genişletmeye yatırıyorlar. Ancak küçülen bütçeler, MSP’lerin kullandığı araç setinin üretken kalmalarını sağlaması gerektiği anlamına da gelir. Kârı en üst düzeye çıkarmak için MSP’lerin güvenlik araçlarına entegre ettikleri çözümlerden neler alabilecekleri konusunda tam olarak bilgilendirilmeleri gerekir. Örneğin, WatchGuard’ın Sıfır Güven Uygulama Hizmeti, EPDR ve EDR yapıları için lisansa dahildir ve neredeyse yönetilen bir hizmet olarak işlev görür. Bu, MSP’ler için müşterilerinin ağlarını korumalarına yardımcı olabilecek avantajlar sağlamakla kalmaz, aynı zamanda diğer çözüm türlerinden daha uygun maliyetlidir. Benzer şekilde, MSP’lerin operasyonel araçlarının satıcıların analitikleriyle uyumlu olması değerlidir. Aksi takdirde, işletme karlılığına zarar veren verimsizlikler yaratma riski vardır.
4. Bir tavsiye programıyla yeni müşteriler çekin. Mevcut müşterileri elde tutmak çok değerli olsa da büyümek için yeni müşteriler çekmeye devam etmelisiniz. Yeni müşteriler için en iyi kaynaklardan biri, bir tavsiye programı oluşturmaktır. Yönlendirmeler uygun maliyetlidir ve yeni müşteriler kazanmanın güçlü bir yoludur. Bu nedenle mevcut müşterilere, hizmetinizi tanıdıkları kişilere önermeleri için teşvikler sunmak iyi bir fikirdir. B2B karar alıcılarının %84’ü satın alma sürecini bir tavsiye yoluyla başlatıyor ve referansı olan B2B şirketleri satışları %69 daha hızlı kapatıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı